fbpx

Како работат алгоритмите на социјалните медиуми?

Dec 23, 2023 | Новости | 0 comments

Социјалните медиуми се толку вкоренети во нашата култура што сега се секојдневна активност за мнозинството луѓе ширум светот, а старите и новите платформи, како што се TikTok и Twitch, привлекуваат брендови кои сакаат да се рекламираат за да привлечат нова публика.

Со толку многу корисници на овие платформи, постои потреба да се создаде ред и релевантност, а алгоритмот го прави токму тоа.

Алгоритмите на социјалните мрежи секогаш се менуваат, што им отежнува на маркетерите да продолжат. Не постои начин да се знае секој детал што влегува во секоја промена. Алгоритмот диктира каде ќе се рангираaт вашите реклами и останата содржина на социјалните медиуми.

Во овој блог пост ќе дознаете што е алгоритам, какви се различните алгоритми за социјални медиуми и како да ги оптимизирате вашите профили и објави.

Ќе ги разгледаме алгоритмите на Facebook, Instagram и TikTok.

Што се алгоритмите на социјалните медиуми?

Алгоритам е математички збир на правила кои одредуваат како ќе се однесува група на податоци. На социјалните медиуми, алгоритмите помагаат во одржувањето на редоследот и рангирањето на резултатите од пребарувањето и рекламите. На Facebook, на пример, постои алгоритам кој ги насочува страниците и содржината да се прикажуваат по одреден редослед.

Се проценува дека 60 отсто од светското население користи социјални медиуми, со 150 милиони корисници до април 2023 година. Ова е причината зошто алгоритмите се толку клучни во одредувањето на валидноста и поставувањето на профилите и содржината на социјалните медиуми.

Иако нема прирачник за многуте алгоритми за како да ги одржуваме, знаеме доволно за да управуваме со распоредот на објави на социјалните мрежи. Една од главните промени во изминатите неколку години беше фокусирањето на корисникот, слично како она што го рангираше Google. Ова ги охрабрува корисниците на социјалните медиуми да достават релевантна, висококвалитетна содржина и да се поврзат со публиката.

Зошто постојат алгоритми и зошто тие се менуваат?

Алгоритмите се користат на социјалните медиуми за сортирање на содржината на вашиот home page. Со толку многу достапни содржини, тоа е начин социјалните мрежи да дадат приоритет на содржината што мислат дека ќе му се допадне на корисникот врз основа на голем број фактори.

Целта на алгоритмот е да филтрира ирелевантна содржина или содржина што не е со висок квалитет. Ова ја става вашата содржина на ризик да биде закопана или скриена од home page доколку не одговара на критериумите.

Како систем кој може да погреши, социјалните мрежи редовно ги менуваат своите алгоритми за да го подобрат корисничкото искуство. Решение? Осигурајте се дека вашата содржина е со висок квалитет, релевантна и привлечна. Исто така треба да внимавате на какви било промени во алгоритмот за да видите дали треба да ја измените стратегијата која ја користите за социјалните медиуми.

Видови алгоритми за социјални медиуми

Алгоритмите на социјалните мрежи се разликуваат според платформата. Затоа, можете да ги разделите по брендовите на социјалните медиуми.

Facebook

Колку корисникот ќе се задржи на еден пост и дали ќе има некаква интеркација е најважно за алгоритмот на  Facebook. Создаден е за да ја интензивира важноста и гледаноста на локални, фамилијарни и пријателски објави, наместо деловни објави. Составен е од четири видови за рангирање според:

  • Популарност
  • Тип на содржина
  • Поврзаноста на објавите
  • Кога е објавена објавата

Органскиот досег на социјалните мрежи е во опаѓање. На Facebook, тоа значи дека просечниот досег на органска објава е намален за над 5 проценти, додека стапката на ангажираност е само 0,25 проценти што се намалува на 0,08 проценти ако имате над 100 илјади следбеници.

Платената содржина на Facebook е рангирана одделно, но сепак се врти околу ангажманот, одговорот на клиентите и релевантноста за предметот. Главните совети за работа со алгоритмот на Facebook кои би ги дале:

  • Гледајте да поттикнете одговор кој е повеќе од само „лајк“ бидејќи Facebook им става поголема важност на копчињата за реакции
  • Користете ги Facebook Stories бидејќи не се на newsfeed на Facebook и затоа не зависи од алгоритмот за да бидете видени
  • Видеото во живо добива поголем ангажман, така е фаворизирано од алгоритмот
  • Бидете внимателни со надворешната содржина – проверете дали е веродостојна и не е погрешна пред да ја објавите

TikTok

TikTok е социјалн медиум чија популарност многу брзо расте. Персонализираниот алгоритам на TikTok работи толку добро затоа што ги препознава видеата кои му се допаѓаат на корисникот и видеата од тој тип му ги прикажува се почесто. Но, како функционира?

Постојат неколку едноставни критериуми за рангирање на содржината на TikTok кои вклучуваат:

  • Корисничка интеракција
  • Детали за видеото, како што се натписи и хаштагови
  • Поставки за уредот и претплатничката сметката кои вклучуваат земја и јазик

Возбудливото нешто за TikTok е тоа што препораките не се засноваат на тоа колку следбеници имате за да имате успехот на видеото. TikTok е платформа која сака добра видео содржина, така што секој има шанса неговата содржина да биде видена од страна на корисниците, брендовите и креаторите. Ова го прави вредна платформа за маркетерите кои сакаат да таргетираат млада публика со паметни видео содржини.

Instagram

Алгоритмот на Instagram беше заснован на хронологија, така што даваше приоритет на објавите според времето на објавување. Алгоритмот сега разгледува шест клучни фактори: интерес, поврзаноста со корисник, следење, време на сесија, време на објавување и време на сесија на корисникот.
На Instagram, постовите со повеќе слики во едно (карусел објавите) добиваат три пати поголем ангажман од другите типови објави, додека Instagram Reels во моментов се засилени, така што луѓето кои ја користат оваа нова функција имаат можност полесно да добијат вирална објава. Ова значи дека вашиот бренд не треба да се плаши да ги испроба нови функции за да го зголеми ангажманот и да биде забележан на Instagram.